niedziela, 8 stycznia 2017

Groza w kinie japońskim lat 50.


Cykl "Kino w Japonii" na blogu zanikł niemal całkowicie i raczej nie należy oczekiwać jego powrotu. Mimo że o filmach japońskich piszę teraz dość sporo to robię to raczej z myślą o większej publikacji, z nadzieją na książkową. W najbliższym czasie przeredaguję dotychczasowe wpisy cyklu na blogu, a teraz zwrócę uwagę na teksty z serii omawiającej japońskie kino grozy w latach 50., znajdujące się na Kinomisji. Obecnie seria liczy 3 części, zamknie się najprawdopodobniej w 5.

Część 1. znajduje się tutaj. W niej zawarte są wstęp do kina grozy w Japonii oraz krótkie omówienia Yotsuya kaidan, Part I, Yotsuya kaidan, Part II, Godzilla, The Ghost-Cat of Ouma Crossing.

Część 2. znajduje się tutaj. W niej omówiłem pokrótce Godzilla kontratakuje, Beast Man Snow Man, The Ghosts of Yotsuya, Rodan - ptak śmierci oraz zawarłem krótki opis historii studia Shintoho.

Część 3. znajduje się tutaj. W niej omówiłem pokrótce Ghost Stories of Wanderer at Honjo, The Ghost of Kasane Swamp, Ghost in the Well, The Invisible Man vs. The Human Fly oraz zawarłem notkę biograficzną Mitsugu Ōkury.

Część 4. znajduje się tutaj. W niej omówiłem pokrótce The H-Man, Black Cat Mansion, Ghost of Chibusa Enoki, M.P. and the Ghost, Varan the Unbelievable oraz Lady Vampire.

Kadr na początku postu pochodzi z The Ghost-Cat of Ouma Crossing.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz