piątek, 15 marca 2019

Wieści ze świata


Jeśli ktoś jeszcze Odyseję Filmową czyta, zapewne zauważył, że od dłuższego czasu ograniczyła się ona do terytoriów Hongkongu, Tajwanu i Chin. Sytuacja ta nie ulegnie w najbliższej przyszłości zmianie, aczkolwiek wydaję mi się, że mam już napisane ok. 40% materiału o produkcjach japońskich z lat 50., który chciałbym kiedyś gdzieś opublikować.

Wracając jednak do pisania o kinie z Hongkongu i okolic, wpisy na ten temat zrobiły się tak długie, że blogspot zwyczajnie odmawia posłuszeństwa w niektórych przeglądarkach czy komputerach (pewnie brak czyszczenia cookies może tu odgrywać jakąś rolę). Sprawia to, że każdy rok zostanie podzielony na części. Myślę, że każda z nich będzie ograniczać się do około 10 filmów. Z jednej strony pozwoli mi to nieco przeredagować teksty i poprawić literówki, odpowiednią kolejność w nazwiskach reżyserów i aktorów, uzupełnić scenarzystów etc. Z drugiej sprawi, że pisanie kolejnych części nieco się wydłuży, gdyż zamiast dodawać po 3-4 filmy do gotowego wpisu, będę starał się publikować całe około-dziesięciofilmowe posty. W tym momencie mam do wpisania 3 kolejne produkcje z 1973 roku (wuxia, kung fu i dramat); po przemeblowaniu zobaczę czy umieszczę je na stronie czy zaczekam z publikacją. Piszę zaś "około 10 filmów", gdyż wciąż znajduję (zwykle na eBayu) i oglądam produkcje z już "omówionych" lat, stąd aby nie dodawać sobie zbyt wiele pracy, będę ich omówienia umieszczał w już istniejących wpisach.

Oprócz tego przydałoby się uzupełnić linki do recenzji i usunąć kilka starych tekstów.

Mając to wszystko na uwadze, oto kilka rzeczy, które ostatnio napisałem:
- krótkie omówienia Violated Angels (Kouji Wakamatsu, 1967) i Flower and Snake: Zero (Hajime Hashimoto, 2014) w ramach zbiorowego tekstu "Sexploitation, mon amour Vol. 2".
- krótkie omówienia Marebito (Takashi Shimizu, 2004) i Occult (Kouji Shiraishi, 2009) w ramach zbiorowego tekstu "H. P. Lovecraft, mon amour".
- krótkie przedstawienie sylwetki Reiko Ike w ramach zbiorowego tekstu "Heroiny eksploatacji IV".

Oprócz tego na Kinomisji wciąż kontynuuję pisanie o Star Treku i filmach Takashiego Miike.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz